Aktualności

Rajd Drugaka w ZSE

Kolejny poniedziałek upłynął w Zespole Szkół Ekonomicznych pod znakiem rajdu. Tym razem był to Rajd Drugaka, zorganizowany dla klas drugich. Pandemia uniemożliwiła im wyjazd rok temu, kiedy jako nasz nowy narybek miały się integrować na Rajdzie Pierwszaka. Zgodnie z tradycją wyjechaliśmy w góry, a konkretnie – w Błędne Skały.

Tuż przy wejściu prowadzącym do tego jedynego w swoim rodzaju skalnego kompleksu, wziął nas pod opiekę uśmiechnięty i elokwentny przewodnik. Raczył nas on nie tylko baśniami wiążącymi się z tym miejscem i naukowymi faktami, ale również sucharami (w sensie dowcipów, tak je zresztą sam nazywał), co dodatkowo uatrakcyjniało naszą wędrówkę.

Trasa nie prowadziła w górę, więc nie była szczególnie męcząca, jednak niektórzy uczestnicy lekko utykali i klinowali się w ciasnych przejściach. Innym razem zmuszeni byli do pełzania na czworakach, co było nie lada wyzwaniem, gdy ma się ze sobą plecak. Dopingowani życzliwym chichotem pozostałych, dość szybko radzili sobie jednak z przeszkodami.

Po tych fizycznych i duchowych doznaniach przeszliśmy na urokliwą polanę wśród drzew, z której z jednej strony rozciągał się zapierający dech w piersiach widok na Kotlinę Kłodzką. Nie dane nam było jednak długo się zachwycać, ponieważ kierowniczka wyprawy, pani Urszula Spulna przygotowała dla nas kiełbaski z grilla i autorytatywnym głosem zachęcała do ich natychmiastowego spożycia.

Po znakomitych kiełbaskach przyszedł czas na otrzęsiny, przygotowanie tradycyjnie przez nasz Samorząd Uczniowski. Zaczęliśmy jak zwykle na poważnie, od ślubowania, ale chwilę później o powadze nie mogło już być mowy. Początkowo nieśmiało, potem już swobodnie i spontanicznie, poddawani otrzęsinom drugacy na potrzeby wymyślonych dla nich konkurencji śpiewali, tańczyli, „brykali końsko”, szczerzyli zęby, machali rękami  czy rysowali portrety wychowawców jadących na motorach według doprawdy zaskakujących koncepcji.

Zmagania zwyciężyła klasa w zawodzie „technik logistyk i ekonomista”, wyprzedzając nieznacznie klasę „technik logistyk” i „technik grafiki i poligrafii cyfrowej”. Oprócz dyplomów uczestnicy otrzymali pluszaki – klasowe maskotki, które mają przynosić im szczęście. Zwycięzcy, dla przykładu, zostali obdarowani brązową alpaką, która miała tego dnia na łonie natury sesję zdjęciową niczym najlepsza modelka.

Ten bardzo intensywny dzień zaakcentowany został jeszcze w „Maku”, co najprawdopodobniej będzie tradycją wszystkich szkolnych wycieczek. Po posiłku wyruszyliśmy w powrotną drogę, podczas której śpiewaliśmy ponadczasowe przeboje, dzieliliśmy się wrażeniami z wyjazdu i żałowaliśmy, że rajd dobiega końca. Wszyscy byliśmy jednak pewni jednego – Rajd Drugaka to świetny pomysł!