Aktualności
Policja

Wspólnie dbamy o bezpieczeństwo!


Od lat brzescy policjanci współpracują z funkcjonariuszami Straży Miejskiej w Brzegu. Zgłoszenia porządkowe trafiają zarówno do dyżurnego Policji, jak i strażników. Wspólne zadania to również troska o bezpieczeństwo bezdomnych. Natomiast w związku z pandemią, strażnicy wspierają policjantów m.in. poprzez kontrolę placówek handlowych i osób przebywających na kwarantannie domowej.

Sytuacja związana z pandemią koronawirusa, na wiele instytucji nakłada nowe obowiązki. W walkę z wirusem bezpośrednio zaangażowane są służby medyczne i sanepid, a kilka tygodni temu dołączyli żołnierze Wojsk Obrony Terytorialnej. Natomiast policjanci, również wspierani przez żołnierzy i funkcjonariuszy Straży Miejskiej sprawdzają, czy obostrzenia zawarte w rozporządzeniu, są przestrzegane. To między innymi zakrywanie ust i nosa, czy przestrzeganie obowiązkowej izolacji i kwarantanny domowej.

W ramach współpracy brzeskiej Policji z Urzędem Miasta w Brzegu, strażnicy miejscy codziennie są angażowani w te czynności. Sprawdzają, czy osoby nie opuszczają miejsca odbywania kwarantanny, a w przypadkach, kiedy ten obowiązek jest łamany, informacja trafia do Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej. Funkcjonariusze Straży Miejskiej, podobnie jak policjanci kontrolują miejsca publiczne i placówki handlowe. Sprawdzają, czy jest przestrzegany obowiązek zakrywania ust i nosa.

W tych trudnych dla nas wszystkich czasach nie możemy również zapomnieć o osobach bezdomnych i potrzebujących pomocy. Prognozy pogody wskazują, że dni i noce będą coraz chłodniejsze. Dlatego zarówno policjanci, jak i funkcjonariusze straży miejskiej kontrolują te miejsca, gdzie bezdomni przebywają. Oferują pomoc, kierując do placówek, w których można zjeść ciepły posiłek i otrzymać ciepłą odzież. Każdy z nas może zainteresować się samotnymi osobami sprawdzić, czy mieszkanie jest ogrzane i nie brakuje im podstawowych produktów do życia. Naszą wiedzę możemy też przekazać dzielnicowemu, straży miejskiej pracownikom pomocy społecznej.

Reklama
105 views